Címlap » Ingatlanhasznosítás
Tatabánya

Tatabánya

A Komárom-Esztergom megyei Integrált Kormányhivatal

 

Előzmények

Az MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt. által korábban finanszírozott TURUL Center 2006 Kft., amely a TURUL Center bevásárlóközpont tulajdonosa volt, 2008 júniusában felszámolás alá került. Az   MFB Zrt. mint tulajdonos döntése alapján, hitelezői érdekeinek védelme és a potenciális veszteségek minimalizálása céljából leányvállalatát a MFB-Ingatlanfejlesztő Zrt.-t (korábban Beszállítói Befektető Zrt.) bízta meg, hogy a bevásárlóközpontot a  felszámolásból vásárolja ki.  A Társaság azt a feladatot kapta, hogy biztosítsa a bevásárlóközpont üzemeltetését, egyúttal keressen az épületre új hasznosítási lehetőséget.

A Társaságnak olyan új üzleti modellt kellett találnia, amely az épületnek további funkcionális értéket ad, és ami a helyi közösség számára is fontos és nélkülözhetetlen, illetve kiszámítható, biztonságos működtetést és megtérülést eredményezhet, az addigi holt területek beépítése is lehetővé válik, és az így megnövelt nettó terület akár 100 %-a is bérbe adható. A Társaság több lehetőség közül végül a megyei Kormányhivatal vezetésével együttműködve azt a javaslatot terjesztette az MFB Zrt. döntéshozó testületei elé, hogy az Integrált Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal a bevásárlóközpont épületében kerüljön kialakításra.

 

A Bevásárló Központ adottságai és jellemzői

A Pláza épülete Tatabánya óvárosi részén, a Sárberki, illetve a Gál István és Unió lakótelepeket elválasztó vasútvonal, a várost É-D-i irányban átszelő 2x3 sávos főút, a Ságvári Endre út mentén, a város központjától kb. 2 km-re helyezkedik el. A terület megközelítése tömegközlekedéssel és gépkocsival egyaránt egyszerű. A bevásárlóközpont bruttó beépített területe 33.000 m², melyből maximálisan kialakítható, bérbe adható terület nettó13.700 m².

Az épület négyszintes. A három felszíni szint három, utcára nyíló, gyalogos bejárattal rendelkezik. A belső tér a középen található, valamennyi szintet átfogó átriumos központra szerveződik, melynek tetejét természetes felülvilágítóként üvegtető fedi le. A létesítményhez kapcsolódó parkolóhelyek száma 470 db. Az épületszintek megközelítése akadálymentesen a mozgáskorlátozottak számára is megoldott. 

Az Integrált megyei Kormányhivatal

A Kormány szándéka volt, hogy a közigazgatási reform keretében, a működésében és fizikailag is tagolt szakigazgatási szerveket összevonja, és centralizált „Megyei Kormányhivatalokat” hozzon létre, finanszírozásukat a központi költségvetésből oldja meg. Ennek megfelelően a 2013. szeptember 2-i nyitással Tatabányán az ország első olyan integrált megyei kormányhivatala jött létre, amely közel 11.000 m²-en, a „kormányablakokat” és a 14 szakigazgatási szerv összevonását, elhelyezését, és egységes működését teszi lehetővé. A megnyitással az épület a város új közigazgatási központjaként lehetővé teszi, hogy a város és a járás lakossága, az európai modellnek megfelelően egy ponton találkozzon a közigazgatással, gyorsan és hatékonyan intézhesse hivatalos ügyeit.

 Az épület egyúttal szolgáltató központként is funkcionál, ami kereskedelmi és szolgáltató egységeket is magába foglal (OTP Bank, pénzváltó, posta, étterem, pékség, utazási iroda stb.).  A Kormányhivatal számára az összevonást követően kb. 600 fő dolgozót befogadó irodai terület, napi 500-1000 fő ügyfél fogadására alkalmas ügyfélfogadó tér és kb. 1.200 m² alapterületű irattár került kialakításra.

Tatabánya város Önkormányzata a fejlesztési szándékot támogatva, a bevásárlóközpont közvetlen szomszédságában 2012-ben buszfordulót alakított ki, 2014-ben pedig az Alsó Galla vasútállomást helyezte át. Az Önkormányzat tájékoztatása szerint így napi 7-10.000 fő átmenő forgalommal lehet számolni.

Üzleti megvalósítás

A Kormányhivatal teljes fejlesztése (az adott projektre önkéntesen vállalt) közbeszerzési eljárás keretében 2,350 M Ft-ból valósult meg. A kialakítás óta a Kormányhivatal és a bérlők az általuk használt területek után bérleti és üzemeltetési díjat fizetnek.  A bevételek tervezése esetében elvárás volt, hogy a Kormányhivatal által fizetendő bérleti díj összege a szakigazgatási szervek összevonását megelőző költségeit ne haladja meg.

 Az ingatlan jelenleg 100 %-os kihasználtsággal működik.

A Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal épületének tetejére 2017 nyarán 567 db, 150 kW csúcsteljesítményt elérő napelemet telepítettek uniós forrásból, amely csaknem 85 millió forintos összegből valósult meg.

http://www.kormanyhivatal.hu/hu/komarom-esztergom/hirek/atadtak-a-kormanyhivatal-napelemrendszeret